Matura w erze sztucznej Inteligencji

Czy uczniowie mogą legalnie korzystać z AI podczas przygotowań do matury i egzaminu ósmoklasisty?  

Jakie są granice wsparcia, a gdzie zaczyna się naruszenie zasad uczciwości akademickiej?  

W nowym odcinku podcastu „Legalna Sztuczna Inteligencja” omawiam, w jaki sposób sztuczna inteligencja może odpowiedzialnie i etycznie wspierać młodzież w procesie nauki – na podstawie rekomendacji International Baccalaureate (IB).  

Mówię m.in. o:

     

      • roli AI jako narzędzia wspierającego, nie zastępującego myślenia,

       

        • znaczeniu transparentności w korzystaniu z narzędzi generatywnych,

         

          • konieczności respektowania wewnętrznych zasad szkół i instytucji edukacyjnych.  

        To szczególnie aktualny temat – zwłaszcza teraz, gdy wielu uczniów i rodziców zadaje sobie pytanie: czy użycie AI to już oszustwo, czy jeszcze forma nowoczesnego wsparcia?  

        Zapraszam do wysłuchania dwuminutowego odcinka – i do dzielenia się własnymi refleksjami.